Održano predavanje "Sigurnost – Intervencija HMS-a pri prometnoj nesreći električnih i hibridnih vozila"

Više od 150 zdravstvenih djelatnika hitne medicinske službe pratilo je danas online predavanje Sigurnost – Intervencija HMS-a pri prometnoj nesreći električnih i hibridnih vozila koje je održao v.d. zapovjednik Javne vatrogasne postaje Opatija Igor Ravnić, dipl. ing. sig. u organizaciji Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu.

Posljednjih godina električni i hibridni automobili sve su dostupniji na tržištu i brojniji na prometnicama, a sukladno planu EU-a od 2035. godine zabranit će se prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila. "U Hrvatskoj je tijekom siječnja 2022. godine bilo registrirano 109 novih električnih te 584 hibridna vozila, ukupno više nego novih automobila s unutarnjim izgaranjem koji koriste dizelska goriva, a kojih je prodano 659", naglasio je v.d. zapovjednika JVP-a Opatija Igor Ravnić te naveo karakteristike, specifičnosti i sigurnosne mjere u slučaju prometne nesreće ili požara s automobilima na alternativni pogon.

U slučaju prometne nesreće, sustav automatski prekida napon i povezanost između baterije i elektronike, iako uvijek može postojati zaostali visoki napon u kablovima što se rješava ručno isključivanjem svih osigurača te otkapčanjem standardnog akumulatora, istaknuto je na predavanju. Prekidanjem strujnog kruga otklanja se rizik od strujnog udara ili požara. Prilikom spašavanja iz vozila na hibridni odnosno električni pogon, vatrogasci posebnu pozornost obraćaju na zone u kojima se nalaze baterije, odnosno vodovi visokog napona, kako se njihovim presijecanjem ili oštećivanjem ne bi prouzročila dodatna opasnost (požar) i kako se ne bi ugrozilo ne samo unesrećene nego i interventne službe.

"Požari na električnim vozilima predstavljaju izazov za vatrogasce, ponajviše zbog pogonskih električnih baterija koje su zahtjevne za gašenje te zapaljene oslobađaju kemikalije kojih nema u požarima vozila na benzin i dizel", rekao je v.d. zapovjednika JVP-a Opatija Igor Ravnić. Za razliku od klasičnog automobila koji ne predstavlja opasnost nakon gašenja, kod električnih automobila može doći do spontanog izbijanja požara i nakon što se litijeva baterija ugasi, sve dok temperatura vozila ne padne u potpunosti. Stoga je potrebna stalna kontrola termo kamerom jer požar može ponovno izbiti nekoliko sati nakon intervencije.

Podijeli: